Danielle's 1981 CM400 custom
At the age of 17 most girls aren’t dreaming of building a café racer. Danielle Thompson makes an exception. She has had a passion for two wheels since the early age of four, when she started her motocross racing career. But, during the Michigan winters, there aren't many opportunities to race and she decided to find a good winter project to keep her busy. After seeing some cafe racers on social media, she took interest and started surfing the web looking for good ideas. With a limited budget, she found a very clean, low miles, 1981 Honda CM400 for sale in the fall, which she bought right away. After getting the bike home, she stripped the bike down to the frame. Going off the build, she realized that a lot of work was ahead. She started off by cutting the rear frame off just past the shock mounts where the new Gold 12.5” (320 mm) piggy back air shock were installed. The original seat pan was cut down and formed to the smaller size, and using a local upholstery company to stitch and wrap the new seat. The side covers, fenders and other misc. parts were removed and the tank professionally powder coated by Slackers Garage Shop in Grand Rapids, giving the bike a fresh new look. The engine was sent to Rowley’s Powersports in Rockford, where it was gone through and freshened up making sure everything was good to go for another 35 years! Danielle spent countless hours buffing all the aluminum parts back to a shiny finish. She changed the rear lights with LED and LED turn signals, making sure people notice not only the cool bike but the indicator lights as well. Other new features added were the clubman handlebars, gold chain, speedometer, rearview mirror, filter pods, chrome slash cut mufflers and tires. The project finished up just in time for spring riding.
A dicieasette anni, la maggior parte delle ragazze non sognano di realizzare una café racer. Danielle Thompson fa eccezione. Ha la passione per le due ruote dalla tenera età di quattro anni, quando ha iniziato praticare il motocross. In inverno, però, in Michigan, non ci sono molte opportunità di fare motocross. Sicchè si è cercata un buon progetto per tenersi occupata in inverno. Avendo visto alcune cafe racer sui social media, si è appassionata e ha iniziato a cercare sul web ispirazione. Con un budget limitato, in autunno ha trovato in vendita una onestissima Honda CM400 del 1981 con pochi chilometri e l'ha subito comprata. Dopo aver portato a casa l'acquisto, l'ha subito smontata. Ma appena iniziato, si è resa conto della quantità di lavoro da fare. Ha iniziato tagliando il telaio sottosella subito dietro i supporti degli ammortizzatori, dove ha installato nuovi Gold da 32 cm. La sella originale è stata usata come base per una di dimensioni più piccole, per rivestire la quale si è rivolta a un artigiano locale. I fianchetti, i parafanghi e altri parti sono state rimosse e il serbatoio, verniciato a polvere dallo Slackers Garage di Grand Rapids, dando alla moto un nuovo look. Il motore è stato interamente revisionato da Powersports di Rowley a Rockford, assicurandosi che il risultato fosse buono per altri 35 anni di vita. Danielle ha trascorso innumerevoli ore a lucidare a specchio tutte le parti in alluminio. Ha cambiato fanalino posteriore e indicatori di direzione con componenti a LED, tanto per essere sicura che la gente noti non solo una bella moto, ma anche le frecce. Altre sostituzioni sono state il manubrio Clubman, la catena color oro, il tachimetro, lo specchietto retrovisore, i filtri a cono, gli scarichi cromati con terminali a fetta di salame e, naturalmente, gli pneumatici. Il progetto è finito appena in tempo per scorrazzarci in primavera.
Danielle Thompson - Michigan, USA
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