Friday, March 25, 2016

Ascot tracker






1982 Honda Ascot FT500 Tracker by MotoRelic




This Honda Ascot has been taken down to the frame for a complete make over. The frame was modified with a caferacer style rear hoop. It supports the handmade aluminum dirt tracker/street tracker style tail section. The seat is hand made. It has been hand formed and covered in a durable textured vinyl. The gas tank is from a Suzuki TS250. The under side of the tank has been modified to fit the Honda frame. Stainless hand made exhaust and muffler, according to the builder, create a very aggressive exhaust note. The front number plate is handmade from aluminum and the headlights are LED style with halos. The gold wheels are stock and the tires are from Shinko. The paint has been laid down buy Homeward Bound Motorcycles.In order to keep the racing look alive the bike has been designed bare bones style and hence it does not have a speedometer or gauges,signals or a horn. The brake/tail light and high/low beam headlight are however available, but I wouldn't say that this would be enough to survive in the traffic...




Questa Honda Ascot è stata denudata sino al telaio per un completo make over. Il telaio è stato modificato con un loop posteriore in stile caferacer. Supporta il codino street-tracker in alluminio fatto a mano. La sella è realizzata a mano artigianalmente e ricoperta in vinile balistico. Il serbatoio è di una Suzuki TS250. La parte inferiore del serbatoio è stato modificata per adattarsi al telaio Honda. Lo scarico è fatto a mano in acciaio come il silenziatore e, secondo il costruttore, ha una tonalità molto aggressiva. La tabella portanumero è fatta a mano in alluminio e i fari sono sono a LED. Le ruote dorate sono di serie e calzano pneumatici Shinko. La verniciatura è stata realizzata da Homeward Bound Motorcycles. Per mantenere l'anima racing, la moto è stata progettata pelle e ossa e quindi non ha tachimetro o altri strumenti, indicatori di direzione o avvisatore acustico. Stop e luci anteriori comunque ci sono, ma siamo al limite di sussistenza per la guida stradale...









































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